961405

10 نکته موفقیت در مدیریت

10 نکته مهــم بـــرای موفقیت در مدیریت

برای موفقیت در مدیریت، داشتن اطلاعات یک منبع بسیار با ارزش برای هر مدیر است. سعی کنید که اطلاعات خود را در همه زمینه ها گسترش دهید. حافظه خود را تقویت نمایید تا اطلاعات کسب کرده را فراموش نکنید و از آنها بتوانید در همه جا استفاده کنید. همچنین ضروری است که اطلاعات جمع آوری شده را در جایی ثبت نمایید تا در صورت فراموش کردن بتوانید دوباره به آنها دست پیدا کنید.    

۱) همگــام بودن با تکنولــوژی

تأثیر پیشرفت سریع تکنولوژی در همه ابعاد زندگی، به وضوح قابل مشاهده است. لزومی ندارد که شما در هر رشته و زمینه ای متخصص باشید. فقط باید پیگیر این مسئله باشید که چه تکنولوژی جدیدی وارد بازار شده است و از آن برای افزایش توانایی های شخصی خود و موفقیت در مدیریت کسب و کارتان استفاده کنید.


۲) مدیـــریت اطلاعات

داشتن اطلاعات, منبع بسیار با ارزشی برای هر مدیر محسوب می شود. سعی کنید که اطلاعات خود را در همه زمینه ها گسترش دهید. حافظه خود را تقویت نمایید تا اطلاعات کسب کرده را فراموش نکنید و از آنها بتوانید در همه جا استفاده کنید. همچنین ضروری است که اطلاعات جمع آوری شده را در جایی ثبت نمایید تا در صورت فراموش کردن بتوانید دوباره به آنها دست پیدا کنید.

۳‌) تعــادل احساســات

تقریباً استرس در طول روز همراه انسان است. بنابراین، برقراری تعادل میان کارهای شخصی و شغلی به کنترل استرس کمک می کند. داشتن تعادل در احساسات، نشانگر دستیابی شما به چشم انداز مورد نظرتان است.

۴)‌ مدیــریت بــر ارتباطات

بر ارتباطات خود مدیریت کنید، نه بر کارمندانتان. نکته مهم این است که بتوانید بدون بیان مشکلات در یک محیط کاری پرتحرک از نحوه ارتباط کارمندان تمام وقت، پاره وقت، قراردادی و آموزش دیده به ضعف های موجود در سیستم پی ببرید و از توانایی های درونی آن ها برای رسیدن به اهداف سازمان و جهت موفقیت در مدیریت خود سود ببرید.


۵) توانایـــی سازگــار شدن با محیط

موفقیت در مدیریت 

در دنیای به شدت متحول کار، باید یاد بگیرید که خود را با شرایط محیطی پر تحرک تطبیق دهید. یک مدیر موفق باید بتواند در ظرف یک دقیقه نقش خود را از سیاستگذار به حامی یا هدایت کننده گروه تغییر دهد.




۶) مدیـــریت منابع

همواره میزان بودجه تخصیص یافته، کم است. بنابراین، استفاده بهینه از منابع تحت اختیار توسط مدیر ضروری است. تجربه و دانش کارمندان اهمیت فراوانی دارد و می توان از آن به عنوان یک عامل پیش برنده برای شرکت استفاده کرد.کار مهم مدیر،آموزش کارمندان، ایجاد انگیزه همراهی در آن ها و همچنین ایجاد زمینه های پیشرفت چشمگیر در سازمان است.

۷) اخلاق خـــوب

مهارت های رفتاری برای بسیاری از سازمان ها در حکم یک فیلتر است. اخلاق خوب یک مدیر به تمام کارمندان منتقل می شود. با اخلاق خوب می توانید صداقت، وفاداری و همدلی را در کارمندان خود ایجاد نمایید. تقویت این عامل شخص را به سوی موفقیت های اقتصادی هدایت می کند.

۸) تنــوع

امروزه مدیــران با قشرهای مختلفی از مردم کار می کنند. از این رو برای موفقیت در مدیریت، آشنایی با رفتارها و دیدگاه های آنان امری کاملا ضـــروری است.

۹) هدایت نه مدیـــریت

مدیر باید همانند یک رهبر، خلاق بوده، به دنبال هدف های بلند مدت باشد و کارکنان خود را مورد توجه قرار دهد. ایجاد اعتماد و تحرک از ویژگی های یک رهبر موفق است.

۱۰) رویای شغلــی

برای موفقیت در مدیریت، رویاهای شغلی شما نباید یک هدف مقطعی یا شخصی باشد. امروزه، مدیرانی موفق هستند که بتوانند میزان پتانسیل کاری موجود در سازمان خود را پیش بینی کنند و تشخیص دهند که اهداف شغلی شان تا چه میزان تحقق پیدا می کنند.


گروه مشاوران سرآمد کسب و کار (BCG)
مطالب مرتبط:مدیران موفق چگونه می‌اندیشند؟