به گفته پیتر دراکر وقتی چیزی را نمیتوانید اندازه بگیرید، نمیتوانید مدیریت کنید. سازمانها به دلایل متعددی عملکرد کسب و کارشان را میسنجند که در ادامه به برخی از این دلایل اشاره میشود. 1⃣بهبود: شرکتها با پایش عملکردشان میتوانند مشکلاتی مثل کاهش وفاداری_مشتری، افزایش نیافتن سود یا ناکامی کارمندان مستعد را متوجه شوند. 2⃣برنامهریزی و پیشبینی: سنجش عملکرد برای بررسی میزان پیشرفت استفاده میشود، سازمانها با سنجش عملکرد متوجه میشوند که آیا اهدافشان محقق شده است و یا اینکه باید بودجه و پیشبینیهایشان را بازنگری کنند. 3⃣رقابت: وقتی شرکتها عملکردشان را با رقبایشان یا صنعت مقایسه میکنند، نقاط ضعف خود را متوجه میشوند و برای بهتر شدن مزیت رقابتی خود آنها را بهبود میدهند. 4⃣پاداش: وقتی بدانیم کارکنان تا چه اندازه در تحقق اهداف توفیق دارند، مدیران میتوانند پاداش و سایر عوامل انگیزشی را بر مبنای عملکرد بهصورت منصفانه توزیع کنند. 5⃣ قوانین و استاندارها: بسیاری از شرکتها عملکردشان را به دلیل تطابق با قوانین دولتی (مثل قوانین زیستمحیطی) یا استانداردهای بینالمللی (برای مثال ایزو ۹۰۰۰) اندازه میگیرند. به نقل از رابرت کاپلان نویسنده: امیر حسنزاده