961405

هوش تجاری (Business Intelligence) – بخش اول

هوش تجاری (Business Intelligence) – بخش اول

هوش تجاری یا BI)Business Intelligence) شامل ابزارها، تکنولوژی­ ها و فرایندهای تبدیل داده­ ها به اطلاعات، و تبدیل اطلاعات به دانش مورد نیاز برای بهینه­ سازی تصمیم ­گیری در سازمان است. هدف اصلی در هوش تجاری، پردازش داده­ های خام موجود در سازمان­ ها است تا بتواند از دل داده ­های خام اطلاعات، دانش و الگوهای پنهان را کشف نموده و در هدایت، تصمیم ­گیری و مدیریت سازمان مورد استفاده قرار­گیرد. در ادامه به تشریح مزایای استفاده از هوش تجاری در منظرهای مختلف می­ پردازیم: منظر مدیریتی: منظر تجاری: منظر فناوری: منظر معماری و فرآیندهای سازمانی: