961405

نکاتی درباره مدیریت زمان

نکاتی درباره مدیریت زمان

مدیریت زمان



 

برای موفقيت در مدیریت زمان از خود سوال کنيم:


ويژگي های زمان در مقايسه با ساير عوامل توليد:


مردم اغلب از بی وقتی شکايت می کنند درحالی که مشکل اصلی آنها بی هدفی(و بی برنامگی) است.


کاربرد اصل «پارتو» در مدیریت زمان

از هر ده کاری که بايد انجام دهيد, دوتای آن 80 درصد از نتيجه مطلوبتان را بدست خواهد آورد. آن دوکار را مشخص کنيد, به آن ها اولويت درجه يک بدهيد. و با يک برنامه ريزی صحيح فوراً به انجام آنها اهتمام ورزيد. به عبارت ديگر, اصل «پارتو» می گويد:”شما می توانيد کارها را به دو دسته تقسيم کنيد: تعداد کمی کارهای مهم و تعداد زيادی کارهای کم اهميت.” الان شما مشغول انجام کداميک هستيد؟

 


خوب سوال کردن نيمي از دانش است. افراد موفق سوالات خوبی از خودشان و ديگران می پرسند و پاسخ های شايسته ای برای آن ها مي يابند.

 

برای استفاده بهتر از زمان:

*مبادا يک روز از عمرتان بگذرد که دست کم يک گام مهم در راه رسيدن به اهدافتان برنداريد.*

* انجام کار با اوليت مهمترين استفاده شما از وقتتان است. انجام هر کار ديگر در مقايسه با آن اتلاف وقت است.*

 

روش کار در مديريت زمان:

 

نتايج مدیریت زمان به شکل صحیح:


گروه مشاوران سرآمد کسب و کار (BCG)
مطالب مرتبط: زمانسنجی چیست؟ 
مطالعه کار وزمان (زمان سنجی) -بخش اول
مطالعه کار وزمان (زمان سنجی) -بخش دوم
مطالعه کار وزمان (زمان سنجی) -بخش سوم