961405

5 روش برای مدیریت و رهبری صحیح و جذاب

5 روش برای مدیریت و رهبری صحیح و جذاب

  1. شخصیت: در رهبری و مدیریت شخصیت ازجمله موضوعاتی است که فرد باید در خود به شکل صحیح داشته باشد در طول تاریخ از رهبران موفق مشاهده‌شده است که آن‌ها شخصیتی بسیار صادق و راست‌گو داشته همچنین در کنار این راست‌گویی و صداقت توانسته‌اند اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس خود را بالا بکشند این دو موضوع می‌تواند شخصیت مورداحترامی را در شما بسازد که اولین موضوع موردنیاز در رهبری است.

2. ارتباط برقرار کنید: رهبران و مدیران خوب برقرارکنندگان ارتباط خوبی هستند شاید شما تابه‌حال کارفرما یا مدیری داشته‌اید که خواسته سازمان را عین پادگان نظامی اداره کند که دست‌آخر هم شکست‌خورده و موجبات انصراف کارمندان را ایجاد کرده است.   رهبران خوب که وظایف رهبر و مدیر را به شکل صحیح انجام می‌دهند انسان‌های گنده‌گو و ترسناک نیستند بلکه انسان‌هایی بسیار صمیمی‌اند که توانایی کنترل احساسات و هیجانات دیگران را نیز دارند و شاید همیشه شروع‌کننده برقراری ارتباط با دیگران هستند.

3. جهت: رهبران خوب در سازمان‌ها همیشه جهت و چشم‌اندازهای بزرگ برای برانگیختن انگیزه و تلاش افراد خوددارند این موضوع سازمان‌هایی همچون اپل ، مایکروسافت ، اسنپ ، تپ سی ، دیجی کالا را درست کرده است و شما هم اگر می‌خواهید وظایف رهبر و مدیر را به شکل صحیح انجام دهید باید چشم‌انداز خود را همین امروز ایجاد کنید.  

4. خوش‌بینی و منبع انرژی مثبت: خوش‌بینی و منبع انرژی مثبت بودن در گروه‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل سازنده است و بیشتر  گروه‌های استارت آپی یا به دلیل وجود بیش‌ازحد این موضوع شکست می‌خورند یا به دلیل عدم وجود این مسئله‌ی مهم.  
پس اگر در تیمی هستید و یا تیمی را رهبری می‌کنید به‌اندازه و تا جایی که نیاز است منبع انرژی مثبت باشید و در تیم خود انگیزه را بالا نگه‌دارید.

5. صداقت اصل مهم در رهبری: صداقت که برای بار دوم در این مقاله به آن اشاره می‌کنم از اصول بسیار مهم رهبری و مدیریت است رهبران قوی می‌دانند که با مردم چگونه رفتار کنند و می‌دانند که رفتار مردم با آن‌ها چگونه خواهد بود.

گروه مشاوران سرآمد کسب و کار (BCG)
بیشتر بخوانید: مشاوره مدیریت – رهبری کاربردی