961405

یادگیری با سرعت بحران

یادگیری با سرعت بحران

حرکت جسورانه یعنی عمل کردن و توانایی یادگرفتن به صورت همزمان که می تواند توانایی شما را افزایش دهد.

روش جدیدی پیدا کنید

در شرایط بحران، تیمهای رهبری باید به سرعت یاد بگیرند که چه چیزی وجود دارد یا چه چیزی کار نمی کند و چرا؟ این امر مستلزم شناسایی و یادگیری عناصر ناشناخته ایست که سریع ظاهر می شوند. شرکت ها می توانند با توجه به نمونه کارهای قبلی خود به تغییر و تحول در زمان بحران بپردازند و بعد از آن به کار خود سرعت بیشتری دهند.

یادگیری با سرعت بحران

بحران COVID-19 باعث احساس نیاز به افزایش سرعت می شود



داده ها را سریعتر بازبینی کنید

برای ارزیابی نیازهای متغیر مشتریان و شرکای تجاری و همچنین عملکرد خودتان ، چندین منبع داده  را به صورت هفتگی (یا دفعات بیشتر) مرور کنید.برای تسریع کار با استفاده از فناوری های به اشتراک گذاری فایل ایمن مانند Box و Zoom، با شرکای کانال ، زنجیره های تأمین و اکوسیستم هایی که شرکت شما در آن نقش دارند ارتباط برقرار کرده و در مورد نظرات خود مذاکره و آنها را به اشتراک بگذارید.

روی تکنولوژی تمرکز کنید

تغییرناگهانی چه در داخل و چه در خارج از سازمان ، فرصتی برای تسریع در یادگیری با فن آوری هایی  است که ممکن است سازمان شما فقط به صورت آزمایشی آن را به کار گیرد. مهمترین فاکتورهای فناوریهای جدید که ما را ترغیب به یادگیری و وفق پیدا کردن با آنها در اسرع وقت می کند به شرح ذیل می باشد:

تست کنید و یاد بگیرید

تغییر مدل های کاری که کارمندان، مشتریان یا شرکای تجاری به آنها عادت کرده اند، به نظر آنها را از هدف دور می کند، حتی زمانی که این آزمایش ها برای همه علاقه مندان دستاوردهای بلند مدت در پی داشته باشد. بحران COVID-19، آزمایش را ضروری کرده است. با ابتکارات مشتری مدار شروع کنید. از خودکارسازی و تجزیه و تحلیل پیش بینی مشکلات استفاده کنید.

برای پشتیبانی از راه حل های دیجیتال در فرآیندهای اصلی تجارت، آنچه را که یاد می گیرید استاندارد سازی کنید. استانداردسازی، با کاهش سردرگمی و ایجاد ابزارهای مشترکی که گروه های وسیعی از مردم از آنها استفاده می کنند، می تواند به سرعت بخشیدن به پروژه ها کمک کند.

یادگیری هنگام سنجش

سنجش چیزی که شما می آموزید همیشه یک مانع در یک تحول دیجیتال است. شرکتها غالباً به منظور یادگیری، ابتکارات جدید دیجیتالی را قبل از اجرای گسترده امتحان می کنند اما در مواقع عادی فقط یک بعد را در یک زمان آزمایش می کنند.

تغییرات سریع در مقیاس گسترده در بسیاری از کارها چالش های بسیاری را به همراه آورده است (برای مثال ، ساخت و تحویل لپ تاپ در کمتر از دو هفته به همه کارکنان به منظور به کارگیری 100 درصد آنها برای کارکردن از راه دور در مقابل 10 درصدی که قبلاً وجود داشته اند.)

اما فرصت هایی را نیز به همراه می آورد. فرصتی برای یادگیری و بازخورد سریع چیزهایی که در عملیات و رویکرد سازمانی شما وجود دارد ، و فرصتی برای یادگیری جایی که شما کم و بیش قادر به حرکت سریع هستید – و این می تواند به شما کمک کند تا به جای ایجاد یک تجارت ، به خرید یک تجارت کمک کنید.

مشاهده اثرات متقابل

 از آنجا که سنجش (scaling ) نیاز به تغییر سریع و همزمان بخش های مختلف مدل کسب و کار یا بازدید مشتری دارد، اکنون زمان ارزشمندی برای مشاهده اثرات متقابل مابین چندین متغیر است. به عنوان مثال ، ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی با افزایش تقاضا برای خدمات (از جمله خدمات روحی روانی) روبرو هستند.

به ساده سازی بپردازید و تمرکز کنید

  با توجه پیچیدگی آزمایشات ، سازمان ها برای جلوگیری از نابود شدن ، باید راه هایی برای ساده سازی و تمرکز پیدا کنند.از آنجا که به دلیل بحران بسیاری از کسب و کارهای فیزیکی مانند فروش و پخش کالاهای غیرضروری بسته شده اند، بسیاری از سازمان ها برخی از این ساده سازی ها را انجام میدهند.

شاید این نخستین بحران جهانی باشد که در آن شرکتها در این زمان مجازی سازی اجباری به جمع آوری و ارزیابی داده های واقعی در مورد مشتریان و کارهایی که انجام می دهند (یا سعی در انجام آن دارند) می پردازند. فعالیت ها و مسائلی که با پیشنهادات شما ایجاد می شوند به شما کمک می کند تا پس از گذر از بحران ، سهم بیشتری از مشتریان را در کانالهای دیجیتال کم هزینه خود داشته باشید.

به تنهایی پیش نروید

 تحقیقات نشان می دهد که مردم و سازمان ها با کار گروهی، سریعتر یاد می گیرند. اغلب برای بشر اتفاق می­افتد که از ویران کننده ترین بحران ها درس بیشتری میگیرند. ما معتقدیم شرکت هایی که می توانند همزمان به تقاضاهای مهم و روزمره با توجه به بحران رسیدگی کنند، می توانند بینشی بی نظیر به دست آورند تا هم پاسخگوی سوالات خود باشند و هم اطمینان حاصل کنند که آینده دیجیتالی آنها قوی تر اززمانی خواهد شد که  COVID-19 به وجود آمد.

منبع

گروه مشاوران سرآمد کسب و کار (BCG)
مطالب مرتبط: استراتژی دیجیتال در زمان بحران