961405

نکاتی برای موفقیت در مدیریت

نکاتی برای موفقیت در مدیریت

 

1- كار خود را تا حد ممكن به طور مؤثر سازماندهی كنید. برای موفقیت در مدیریت باید بتوانید كار خود را به طور مؤثر و عالی سازماندهی كنید. مدیریت زمان، سازماندهی وظایف و مدیریت خود.

اهداف شغلی خود را به‌طور واقعی معین كنید و ببینید آیا با تدابیری كه اندیشیده‌اید و گام هایی كه در این زمینه بر می‌دارید واقعاً به آن دست می‌یابید؟ سعی كنید تا حد امكان مراحل پیشرفت را آسان سازید و از انجام كارهای غیر‌ضروری بپرهیزید. وظایف خود را به دیگران محول كنید تا زمان بیشتری برای انجام كارهای مهم و اساسی داشته باشید.

اگر در زمینه‌ای به تنهایی قادر به پیشرفت نیستید، از دیگران كمك بگیرید. همچنین با بررسی نحوه مدیریت افراد موفق بر كارهایشان، از تجربیات آنها استفاده كنید.



2- با خودتان كنار بیایید. در طول پیشرفت مراقب خود باشید. اگر از نظر جسمی و روحی صدمه‌ای به شما وارد شود، بدون شك صعود و ترقی هیچ سودی برای شما نخواهد داشت.

روزانه زمان مناسبی را به استراحت اختصاص دهید. خود را شارژ كنید تا در هر زمان با كمبود انرژی مواجه نشوید.

توجه داشته باشید كه از توازن و تحرك متناسبی برخوردار باشید.

متعادل و سالم غذا بخورید.

به دنبال یك سرگرمی سالم برای خود باشید تا با آن بتوانید تمدد اعصاب كنید.

از روابط خصوصی كناره نگیرید و همواره به روابط دوستانه و خانوادگی خود توجه خاص داشته باشید.



3- دیدگاه خود را در مورد مشكلات و سختی‌ها تغییر دهید.
سختی‌ها میدان مبارزه‌ای برای شما هستند. چگونه با مشكلات و سختی‌ها روبرو می‌شوید؟ آیا بسرعت دلسرد و مأیوس می‌شوید و قطع امید می‌كنید؟ یا احساس ترس و وحشت تمام وجودتان را در بر می‌گیرد؟ دیدگاه و عقیده‌تان را تغییر دهید.

سختی‌ها و مشكلات موقعیت هایی هستند كه می‌توانید در آن چیزهایی فرا بگیرید و به پیشرفت خود ادامه دهید. اگر بتوانید به مشكلات این‌گونه بنگرید، می‌توانید مسیر پیشرفت خود را بهتر بپیمایید و با انرژی و قدرت بیشتر به كار خود ادامه دهید.



موفقیت در مدیریت-نکاتی برای موفقیت در مدیریت – گروه مشاوران سرآمد کسب و کار



4- از اشتباه كردن نهراسید. احتمالاً شما نیز این را تجربه كرده‌اید كه اشتباه از سوی بیشتر افراد، منفی ارزیابی می‌شود.

اشتباهات در فرآیند یادگیری یا ادامه پیشرفت مهم و ضروری هستند. اشتباهات به شما این امكان را می‌دهد كه چیزهای تازه‌ای یاد بگیرید. اگر متوجه شدید كه كاری را اشتباه انجام داده‌اید، از خود بپرسید كه با چه میزان دقت به آن پرداخته‌اید و آن را به چه نحو دیگری می توانید انجام دهید و از آن چه چیزهایی فرا گرفته‌اید. برای اینكه میزان خطاها و اشتباهات خود را كم كنید، نیاز به تجربه دارید.

حال این سؤال پیش می‌آید كه فرد چگونه تجربه كسب می‌كند؟ جواب سؤال این است: زمانی كه شما اشتباه كردید، از آن چیزی یاد می‌گیرید.



5- جدی نگیرید! اهداف پیشرفت برای اکثر افراد یك امر جدی است، که حول محور پول، موفقیت و آینده می‌چرخد.

برای موفقیت در مدیریت، همواره سعی كنید از خرده‌بینی یا جدی‌گرفتن بیش از اندازه امور بپرهیزید. جانب اعتدال را در شوخی به هنگام انجام كارهایتان نگه دارید. گاه به خودتان بخندید. افرادی كه از خود امواج مثبت ساطع می كنند و به دیگران آرامش می‌بخشند، مؤثرتر و موفق‌تر از كسانی هستند كه با چهره كاملاً جدی به هر قیمتی كه شده می‌خواهند موفق باشند. به پیشرفت به عنوان بخشی از زندگی خود بنگرید، نه بیشتر و نه كمتر. هرگاه موفقیت شغلی برای شما بسیار مهم جلوه كرد، به این بیندیشید كه موارد با ارزش دیگری نیز در شما وجود دارند.



6- به سرنوشت خود اعتماد كنید. 

هنگامی که با شدت زیاد چیزی را بخواهیم، گاه این گونه به نظر می‌رسد كه از دست ما می‌گریزد. از این رو آرامش را در خود پرورش دهید و به سرنوشت خود اعتماد كنید.

اگر شما گامهای موفقیت در مدیریت را به نحو احسن برداشته و اكثر نكته‌ها را برای پیشرفت مورد توجه قرار داده‌اید مطمئن باشید كه موفق می‌شوید. بنابر این به خود اعتماد داشته باشید و آن را به حال خود رها كنید.

گروه مشاوران سرآمد کسب و کار (BCG)
مطالب مرتبط: 10 نکته موفقیت در مدیریت