961405

تحقیقات بازاریابی- بخش چهارم: تحلیل رقبا

تحقیقات بازاریابی- بخش چهارم: تحلیل رقبا

پس از شناسایی بخش‌های بازار و مشتریان لازم است تا رفتار رقبا بررسی و تجزیه و تحلیل شود. این تجزیه و تحلیل، امکان شناسایی فرصت‌ها‎ و تهدیدها را فراهم می‌‎کند تجزیه و تحلیل رقیبان یکی از مؤثرترین استراتژی‌ها‎ در مدیریت وب سایت به شمار می‌‎رود. این کار می‌‎تواند در مرحله اجرا، نظارت و تنظیم صورت بگیرد. به بیان واضح‎تر، تجزیه و تحلیل رقبا به معنای شناسایی رقبا و ارزیابی استراتژی‌ها‎ برای تعیین نقاط قوت و ضعف خود نسبت به کسانی است که محصولات یا خدماتی شبیه به ما دارند. تجزیه و تحلیل رقابتی بخش مهمی از طرح بازاریابی شرکت به شمار می‌‎رود که با کمک آن می‌‎توان فهمید چه چیزی باعث فروش بیشتر محصولات یا خدمات می‌‎شود. از این طریق می‌‎توان روش‌ها‎یی را برای جذب مشتریان بیشتر به کار برد. در پژوهش‌های بازاریابی تحلیل رفتار رقبا می‌بایست با شناسایی سه عامل زیر صورت پذیرد. 1. اهداف رقبا 2. استراتژی‌ها‎ی رقبا 3. منابع و قابلیت‌ها‎ی رقبا

تحقیقات بازاریابی