961405

تأثیر تحول دیجیتال بر کسب و کار

تأثیر تحول دیجیتال بر کسب و کار

با اتخاذ یک رویکرد بیونیک bionic شرکت‌های پیشرو در صنایع متعدد در حال ترکیب نقاط قوت انسان و فناوری برای ایجاد قابلیت‌های فرا انسانی-بیونیک- هستند. با ترکیب توانایی‌های انسانی و فنی، شرکت‌ها می‌توانند تحول دیجیتالی خود را به ابزار تبدیل کنند. بدین طریق، حرکت خود را رو به سوی پیشرفت ادامه دهند.
تحول دیجیتال یک الزام جدید برای رهبران کسب و کار نبوده است. اما COVID-19 موجب فوریت و اهمیت آن گردیده است. با این شرایط، شرکت‌ها به دنبال افزایش چابکی، سرعت و تصمیم‌گیری مبتنی بر داده‌های خود هستند. در مطالعه ای که شرکت BCG انجام داد، از 5000 مدیر و کارمند، 80 درصد بیان کردند که دیجیتالی شدن با توجه به شرایط اقتصادی و COVID-19 کمک شایان ذکری به آنان کرده است.
با این حال، در بیشتر موارد، تحول دیجیتال همچنان یک روند رو به پیشرفت است. بیش از یک سوم از پاسخ دهندگان احساس می کردند که سازمان آنها از رقبای خود عقب مانده است. بسیاری از شرکت ها هنوز از فناوری های دیجیتال و الگوهای روش های کاری استفاده نکرده بودند یا فرهنگی به منظور تغییر، آزمایش، و یادگیری و بهبود مستمر ایجاد نکرده بودند.
هنوز شرکت‌های دیگری در حال برنامه‌ریزی تحولات سرتاسری هستند. اما هنوز نتوانسته‌اند فراتر از تابلوی هدف گذاری شده حرکت کنند. بنابراین چگونه شرکت ها می توانند تحول دیجیتال خود را سرعت ببخشند؟ پاسخ در ایجاد چشم‌اندازی برای آینده و ایجاد مداوم قابلیت‌های – فنی و انسانی – نهفته است که به شما این امکان را می‌دهد تا به آن دست یابید.


رویکرد  تحول دیجیتال

شرکتها باید با ارزیابی جایگاه خود و اینکه چه هدفی در پیش رو دارند، شروع کنند. به افراد، فناوری و داده ها، فرهنگ، رهبری و مدیریت آن و در روندها و اختلالات صنعت توجه کنند. استراتژی تحول دیجیتال خود را با نتایج و اهداف تجاری مرتبط کنند. در واقع، تمرکز شدیدی بر شناسایی و ارائه نتایج قابل اندازه گیری کسب و کار داشته باشند.

نتایج را اجرا کنید.

شرکت‌ها باید برای شناسایی، اولویت‌بندی و پیاده‌سازی موارد موثر کار کنند و به سرعت ارزش ایجاد کنند. در اینصورت امکان استفاده از فناوری‌های دیجیتال و روش‌های کار برای کسب‌وکار مشخص می شود. این فرآیند شامل سه مرحله است.
پس از موج اولیه موارد استفاده، این فرآیند با موج بعدی تکرار می شود و غیره.

استعدادها را مدیریت کنید و مهارت های دیجیتالی ایجاد کنید.

تحول دیجیتال در مورد تکامل و تقویت – نه جایگزینی – توانایی های انسان است. شرکت‌ها میبایست برنامه‌های استعداد دیجیتالی خود را در زمینه‌هایی مانند علم داده و طراحی انسان‌محور توسعه دهند.  همچنین  استراتژی‌های مکان‌یابی بهینه را به صفر برسانند. تعادل مناسبی بین برون‌سپاری و بیرون‌سپاری ایجاد کنند. از روز اول آموزش، یادگیری در حین کار، مربیگری و ارتقاء مهارت (عناصر ضروری در تحول دیجیتال که کمتر موفق هستند) را در برنامه خود قرار دهند.

روش های کار و مدل عملیاتی را تغییر دهید.

روش های چابک، شرکت ها را قادر می سازد تا به سرعت به تغییرات واکنش نشان دهند. بنابراین، کمک به شرکت‌ها برای پذیرش چابک، ستون اصلی تحول دیجیتال است.

در سازمانها رفتار و فرهنگی باید ایجاد شود که همکاری متقابل عملکردی، توسعه پی در پی، و رویکردی جدید برای یادگیری را تقویت کند. رویکردی که افراد را قادر می‌سازد تا با سرعت دیجیتال سازگار شوند و نوآوری کنند. رهبران باید بدانند که چگونه می توانند چابکی را در سراسر سازمان مستقر کنند. به همان اندازه،باید تلاش کنند تا حاکمیت، فرآیندها و ساختار سازمانی را با یک مدل عملیاتی مبتنی بر پلتفرم هماهنگ کنند.

تحول دیجیتال را هدایت کنید.

یکی از مهم ترین عناصر تحول دیجیتال، پلتفرم داده و دیجیتال (DDP) است. یک سکوی پرتاب برای موارد استفاده با ارزش بالا است.  یک DDP از مؤلفه‌هایی تشکیل شده است. از جمله مخرن متمرکز داده، APIها و ریزسرویس‌ها که به شرکت‌ها اجازه می‌دهد برنامه‌ها را به روشی مدولار و مقیاس‌پذیر بسازند.
آنگاه به راحتی به داده‌های مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند.  شرکت‌ها باید علاوه بر DDP ، حاکمیت و فرآیندهایی را ایجاد کنند که به آنها این  امکان را بدهد تا قابلیت‌ها و ارزش‌های جدید را با سرعت دیجیتال ارائه دهند.  همچنین باید ارزیابی شود که چگونه فناوری‌ها، اکوسیستم‌ها و مشارکت‌های جدید در زمینه‌هایی مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا، می‌توانند تحول را افزایش دهند و فرصت‌های جدیدی را ایجاد کنند.

برای ارزش حکومت کنید.

کسب و کارهایی که با موفقیت تغییر می کنند. از تصمیم گیری سریع و ساده استفاده می کنند. آن‌ها از KPIهای مناسب – اغلب موارد کاملاً جدید – برای نظارت بر پیشرفت به سمت نتایج استفاده می‌کنند.
در این صورت، موانع را سریع و موثر برطرف می کنند. ایجاد یک روند هفتگی برای تصمیم‌های حیاتی و یک سیستم اندازه‌گیری ارزش دیجیتال روباست به شرکتها نشان می‌دهدکه چگونه جنبه‌های تجاری و فنی خود را کنار هم بیاورند. همچنین، چگونه تحول را از بالا رهبری کنند. همچنان که هر سطحی را با توجه به مسئولیت به آن در نظر بگیرند.