در خصوص برند دیجیتال و بانکداری دیجیتال باید گفت به لطف تحولات رخ داده و فناوریهای نوین، در آیندهای نه چندان دور، انجام خدمات بانکداری در شعب و حضور مشتریان در شعب به خاطرهها میپیوندد، چرا که دیگر زمان آن رسیده است که با وجود پیشرفتهای صورت گرفته بانکداری دیجیتال جایگزین مراجعه مشتریان شما به شعبه برای دریافت خدمات بانکداری میشوند که کاری عجیب نیست، اما برای بانکداری دیجیتال داشتن برند دیجیتال ک امر مهم و ضروری است. به برند دیجیتال خود فکر کردهاید، مشتریان شما را به چه برندی میشناسند. ورود انقلاب صنعتی چهارم و تحولات عظیم فناوریهای نوین موجب تغییرات عظیمی در صنایع کسبوکار شده است که بانک نیز از این امر مستثنا نمیباشند، تا ده سال پیش بانکها فقط رقبای خود را بانکهای دولتی و خصوصی میدانستند اما با گسترش تحولات عظیمم دیجیتال در زندگی مصرفکنندگان، وجود محیطهای مبتنی بر دیجیتال و موبایل محور، همچون شبکههای اجتماعی انگیزههای جدیدی را به مخاطبین میدهند که موجب میشود مصرفکنندگان تنها منتظر محصولات و خدمات شما نباشند. حضور فینتک ها و شرکتهای خدمات مالی باعث شده است که مصرفکنندگان امروزی مدام در معرض برندهای مختلف قرار بگیرند و در برابر برندهای مختلف موضع بگیرند، تنها موضوعی که میتواند مورد اهمیت واقع شود اضافه شدن ارزش و داشتن برند متمایز در فضای دیجیتال بهغیراز ارائه کالا میباشد و این همان پل ارتباطی بین برند دیجیتال بانک شما و مصرفکنندگان خواهد بود.