961405

استراتژی دیجیتال در زمان بحران

استراتژی دیجیتال در زمان بحران

همانطور که میدانیم دنیای قبل از کرونا ویروس واقعا سریع بود. اما با ظهور این ویروس ارزش زمان کاملا از بین رفته است. در عوض سرعت تحول دیجیتالی در اکثر مشاغل از جمله بانک ها تسریع شده است. این تحولات برای کمک به ایجاد خدمات از راه دور و به صورت شخصی در راستای مراقبت های بهداشتی خواهد بود.

بحران کووید-19 سازمان ها و افراد جهان را مجبور به پذیرش و تطبیق با دنیای دیجیتال کرده است. بنابراین مشاغلی با رویکرد دیجیتال مهمترین یا شاید تنها الگوی جذب مشتری باشند.

بهترین رخدادی که میتوان در این موقیت پیدا کرد از بین رفتن موانع برای ایجاد ابتکار و کسب تجربه ی کار مابین مشتریان ، بازارها و سازمان ها است. پر واضح است که روشهایی که مشاغل از سازگاری با بحران امروز می­آموزند، تأثیر عمیقی بر عملکرد آنها در دنیای تغییر یافته فردا می گذارد.

استراتژی دیجیتال در زمان بحران -استراتژی دیجیتال در زمان بحران-استراتژی دیجیتال در زمان بحران- استراتژی دیجیتال در زمان بحران

اکنون زمان ارزیابی مجدد طرح های نوآورانه دیجیتالی است. مخصوصا آنهایی که کمک های سریعی به کارمندان، مشتریان و همه ذینفعان میکنند. مسلما در این جهان بعضی چیزها دیگر برای همیشه تغییر می کنند.



بحرانی که نیاز به جسارت و آموزش دارد.

همه شرکت ها نحوه بکارگیری ابتکارات جدید دیجیتالی را در شرایط عادی می داند. اما در شرایط کنونی که تغییرات در مقیاس و سرعت بالا باید انجام شود تعداد بسیار کمی از شرکت ها موفقند. دلایل متعددی از جمله شرایط مالی، خو نگرفتن سریع مشتریان با تغییرات جدید و فرهنگ سازمانی مانع تسریع کار می شوند. سرعت پایین شرکت ها و ناتوانی در رقابت با سرعت بالای تغییرات، آنها را از ادامه مسیر باز می دارد.

 

استراتژی دیجیتال در زمان بحران-استراتژی دیجیتال در زمان بحران-استراتژی دیجیتال در زمان بحران-استراتژی دیجیتال در زمان بحران-استراتژی دیجیتال در زمان بحران

اجبار به جسارت

منظور از عمل جسورانه چیست؟ ما چهار حوزه تمرکز را پیشنهاد می کنیم که هر یک به سمت نوآوری پیشنهادات دیجیتالی کاملاً جدید، بکارگیری فناوری هایی مانند هوش مصنوعی (AI) در مقیاس کل تجارت شما ، و انجام همه این کارها “با سرعت” می باشد.


پیشنهادات جدید

احتمالاً تاکنون تصمیم خود را برای رویارویی با بحران گرفته اید و یک مرکز فرماندهی برای هماهنگی های لازم ساخته اید. این مرکز فرماندهی، جمع آوری اطلاعات مهم استراتژیک را فراهم می کند و به شما کمک می کند تا به مسیر تکامل و روش هایی که رقبا و بازارها به کار میبرند نزدیک باشید. درست همانطور که در گذشته پلت فرم های دیجیتال زنجیره های ارزش را مختل کردند، بحران COVID-19 “اکوسیستم” مشابه را تغییر خواهد داد. این بحران علاوه بر ایجاد تغییرات بر اقتصاد موجب تغییرات در روش های جدید خدمت به مشتریان و همکاری با تأمین کنندگان می شود.

در کوتاه مدت ، بیشتر سازمان ها به دنبال جایگزینی روش هایی مجازی یا کمتر فیزیکی با روش های فیزیکی قبلی هستند. تفکر طراحی، که شامل استفاده از استدلال سیستمی و بینش برای رفع مشکلات پیچیده و کشف حالات ایده آل در آینده است ، بسیار مهم خواهد بود. یک رویکرد طراحی محور در درجه اول و بیشتر از همه بر کاربران نهایی یا مشتریان متمرکز است. البته این رویکرد کمک می کند چگونگی مقابله با بحران تأمین کنندگان ، شرکای کانال و رقبا در برابر بحران را درک کنیم.

تجربه شرکتهای پیشرو نشان می دهد که تمرکز روی مناطقی که دربرگیرنده هسته اصلی تجارت شما می باشد، بهترین فرصت موفقیت را هم به صورت کوتاه مدت و هم طولانی مدت به شما می دهد.  همچنین سازمانهایی که  ابزارها و الگوریتم های هوش مصنوعی را بکار گرفته اند، و همچنین تفکر طراحی می کنند، از همتایان خود پیشی گرفته اند.

در حالی که خروجی ها در صنعت به طور قابل توجهی متفاوت می باشد، چند مورد مشترک که نشان دهنده تغییر در ساختار هزینه ها و مدل های عملیاتی است پیشنهاد می شود:

جسورانه نمونه کارهای شغلی خود را تکامل دهید

استراتژی ادغام و یادگیری (M&A) برای سرعت بخشیدن به دیجیتالی شدن موثر است. بر اساس تحقیقات در زمان رکود اقتصادی شرکت هایی که در زمانی که قیمت ها پایین است سرمایه گذاری میکنند از بقیه پیشی میگیرند. در مواقع عادی تر ، یکی از اصلی ترین چالش هایی که شرکت ها در تحولات دیجیتالی خود با آن روبرو هستند ، کسب استعداد و قابلیت های دیجیتال با کمک شرکت های فنی است که به طور معمول چند برابر هزینه دارد. رکود فعلی می تواند این موانع را حذف کند.

منبع

گروه مشاوران سرآمد کسب و کار (BCG)
مطالب مرتبط: یادگیری با سرعت بحران