
5 چالش خارجی بازاریابی جهانی
5 چالش خارجی بازاریابی جهانی

بازاریابی جهانی (Global Marketing)
رشد شبکههای اجتماعی در کنار راههای گوناگون جستجو و خرید آنلاین، سبب تجزیه بیشازحد شبکههای تبلیغاتی شده است.
2- موانع زبانی در بازاریابی جهانی کلمات، بازتابدهندهی احساسات هستند. بااینکه انگلیسی، زبان غالب بر دنیای تجارت است، بااینحال افراد عموماً تمایل دارند تا ارتباطات احساسی خود را با زبان مادری شکل دهند. بس انتخاب صوت و تصویر مناسب برای مخاطبین در بازار هدف میتواند کاری عقلانی باشد و کار را برای مشتریان شما راحتتر خواهد کرد. ضمناً خوب است که در بازاریابی جهانی به خاطر بسپارید انگلیسی در بریتانیا، با انگلیسی در ایالاتمتحده، استرالیا و هندوستان تفاوت دارد. یکضرب المثل ممکن است تفاوت معنایی زیادی در کشورهای مختلف داشته باشد حتی اگر این کشورها به یک زبان صحبت کنند. این نکته را میتوان در این جمله وینستون چرچیل یافت: «امریکا و انگلستان دو ملت و کشور جدا از هم هستند که زبانی مشترک دارند.» 3- استفاده از محصول و رفتارها درحالیکه افراد در کشورهای غربی از بشقابهای پلاستیکی بهعنوان ظروفی راحت و یکبارمصرف استفاده میکنند، مردمان هندوستان و برخی از کشورهای آسیایی، از پوست موز بهعنوان ظروف یکبارمصرف استفاده میکنند. آنها پس از صرف وعدهای غذایی خود، پوست موز را دور میاندازند که بهراحتی در طبیعت قابلتجزیه است. در بازاریابی جهانی زمانی که شما محصول یا خدمت موردنظر خود را در قالب تصویر یا دیگر قالبها نمایش میدهید، به چگونگی استفاده از محصول در بازار هدف خود دارید. درحالیکه کارکردهای بازاریابی صنعتی در کشورهای مختلف تغییر چندانی نخواهند کرد. محصولات مشتری محور ازلحاظ طراحی بستهبندی، محتویات محلی و پراکندگی استفاده تا موقعیت محصول متفاوت است. 4- عقاید مذهبی عقاید مذهبی میتواند اجبار کند که از چه محتوایی و در چه زمانی استفاده شود. عقاید مذهبی تنها در مناسک روزانه بازتاب ندارند و اثرات آنها را میتوان در مناسبات و فستیوالهای فصلی و سالیانه نیز مشاهده کرد. برای مثال سال نوی مسلمانان در اول محرم آغاز میشود؛ درحالیکه این اتفاق برای چینیها پس از دومین (برخی اوقات سومین) حلول ماه نو پس از انقلاب زمستانی رخ میدهد. یهودیان سال نوی خود را در تشرین که مصادف با ماه هفتم تقويم قمری است جشن میگیرند و این اتفاق برای مسیحیان در اول ژانویه میافتد. مهم است که در بازاریابی جهانی سال نو را در فرهنگهای مختلف در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که چگونه مناسبات خود را جشن میگیرند. برخی در کنار خانوادهی خود این کار را انجام میدهند. برخی بهصورت فردی جشن میگیرند و برخی در لحظه تحویل سال شمارش معکوس دارند. توجه روی مشترکات هنگام طرحریزی بازاریابی محتوا، به کاهش زحمات شما در شخصیسازی نسبت به فرهنگهای مختلف، کمک شایانی خواهد کرد. 5- تفاوتهای فرهنگی افراد با میراث و رسوم خود شناخته میشوند. در ایالاتمتحده بهترین راه ارتباط, صحبت کردن مستقیم و شفاف دربارهی مسائل و با خود فرد است. در ژاپن این کار با صحبت غیرمستقیم و استعاره انجام میپذیرد. صحبتهای مستقیم و بدون آلایش برای مقاصد مهم مورداستفاده قرار میگیرد. از دیگر عوامل تأثیرگذار بر درک پیام، موضوع جنسیت است. با توجه به اینکه در هر فرهنگی تعصبات خاصی وجود دارد، باید مسئلهی جنسیت بهخوبی در نظر گرفته شود. گروه مشاوران سرآمد کسب و کار (BCG) مطالب مرتبط: ابزارهای کاربردی برای بازاریابی مؤثر / مدیریت بازار – آمار فروش- ارسال شده توسط Elham
- در 2 مارس 2020
- 0 نظرات
- برچست ها: bcg, بازاریابی, بازاریابی جهانی, مشاوران سرآمد, مشاوره بازاریابی
0 Comments