تحقیقات بازاریابی- بخش چهارم: تحلیل رقبا
تحقیقات بازاریابی- بخش چهارم: تحلیل رقبا
پس از شناسایی بخشهای بازار و مشتریان لازم است تا رفتار رقبا بررسی و تجزیه و تحلیل شود. این تجزیه و تحلیل، امکان شناسایی فرصتها و تهدیدها را فراهم میکند تجزیه و تحلیل رقیبان یکی از مؤثرترین استراتژیها در مدیریت وب سایت به شمار میرود. این کار میتواند در مرحله اجرا، نظارت و تنظیم صورت بگیرد. به بیان واضحتر، تجزیه و تحلیل رقبا به معنای شناسایی رقبا و ارزیابی استراتژیها برای تعیین نقاط قوت و ضعف خود نسبت به کسانی است که محصولات یا خدماتی شبیه به ما دارند. تجزیه و تحلیل رقابتی بخش مهمی از طرح بازاریابی شرکت به شمار میرود که با کمک آن میتوان فهمید چه چیزی باعث فروش بیشتر محصولات یا خدمات میشود. از این طریق میتوان روشهایی را برای جذب مشتریان بیشتر به کار برد. در پژوهشهای بازاریابی تحلیل رفتار رقبا میبایست با شناسایی سه عامل زیر صورت پذیرد. 1. اهداف رقبا 2. استراتژیهای رقبا 3. منابع و قابلیتهای رقبا- ارسال شده توسط لیدا حیدری
- در 6 ژوئن 2018
- 0 نظرات
- برچست ها: پژوهشهای بازاریابی, تحقیقات بازاریابی, تحلیل رقبا
0 Comments