تحقیقات بازاریابی- بخش اول
تحقیقات بازاریابی- بخش اول
مدیران بازاریابی عموماً برای درک و حل مسئله یا مشکل خاص یا کشف فرصتهای بازاریابی جدید از تحقیقات بازاریابی یا پژوهشهای بازاریابی استفاده میکنند. مدیران بازاریابی ممکن است برای رسیدن به اهداف خود از طرحهای مختلفی مانند نمونهگیری، تست محصول، پیشبینی فروش یا ارزیابی اثربخشی تبلیغات استفاده میکنند. یکی از وظایف و اهداف اصلی پژوهشهای بازاریابی، درک نگرشها، رفتار مصرفی و عادات خرید مصرفکنندگان یا اصطلاحاً فراهم نمودن «بینش بازاریابی » است، این بینش به سازمانها در درک ماهیت تغییرات بازارها کمک فراوانی مینماید، از این رو، شرکتهای بزرگ معمولاً 1 تا 2 درصد از میزان فروش خود را به تحقیقات بازاریابی اختصاص میدهند (کاتلر و آرمسترانگ 2013). بنیان بازاریابی نوین بر اساس مفهوم مشتریگرایی بنانهاده شده است. یکی از ابزارهای شناسایی نیازهای مشتریان و ادراک آنها، پژوهشهای بازاریابی میباشد. تحقیقات بازاریابی بایستی با شناسایی انتظارات و نیازهای مشتریان و بررسی عوامل مؤثر بر آنها در ایجاد تغییر و جهتگیریهای کسبوکار کمک فراوانی مینماید. تحقیقات بازاریابی، شرکت را از طریق اطلاعات به مصرف کنندگان متصل می کند. اطلاعات گردآوریشده و از مصرفکنندگان در شناسایی فرصت های تازه، شناسایی فرصت های ویژه، اکتشاف و تشخیص مشکلات پیش روی سازمان، ارزیابی و پالایش آمیخته بازاریابی و مطالعه رفتار خریدار مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از موارد حائز اهمیت در زمینهی پژوهشهای بازاریابی، بررسی دلایل استفادهی مشتریان از محصولات یا خدمات سازمان با استفاده از دادههای موجود بر پایگاههای داده سازمان است (کاتلر و آرمسترانگ، 2013).- ارسال شده توسط لیدا حیدری
- در 6 ژوئن 2018
- 0 نظرات
- برچست ها: انتظارات, اهداف, بازاریابی جدید, بینش بازاریابی, پژوهشهای بازاریابی, تحقیقات بازاریابی, خریدار, سازمان, مسئله, مشتری
0 Comments