برای دیجیتالی شدن سازمان خود آیا استراتژی دیجیتال دارید؟
برای دیجیتالی شدن سازمان خود آیا استراتژی دیجیتال دارید؟
استراتژی هسته و مادر تمامی فعالیتهای سازمانی محسوب میشود، شاید این جمله به گوش شما آشنا باشد که همه راهها به رُم ختم میشود، دقیقاً همین مسئله را میتوان در سازمانها نیز نظارهگر بود تمامی مسئلههای سازمانی به استراتژی شما در سازمانتان بر میگردد.
تا اینجای مسیر نسبت به اهمیت استراتژی واقف شدهایم. امروزه فضای کسبوکارها به سمت دیجیتالی شدن حرکت میکنند اما آیا برنامه ریزی استراتژی سنتی برای کسبوکار دیجیتال جوابگو میباشد؟ با قاطعیت تمام میتوان گفت که خیر استراتژی سنتی جای در سازمانها ندارد تا دلتان بخواهد در مقالات و سایتهای مختلف در مورد منسوخ و مرده بودن استراتژی سنتی حرفوحدیث وجود دارد.
همه مدیران سازمانی به این امر واقف هستند برای موفقیت نسبت به رقبا لازم است استراتژی دیجیتال داشته باشند، اما بعضیها فکر میکنند استراتژی که از اول برای سازمان خود طراحی نمودهاند در هر حوزهای کاربرد دارد، درحالیکه باید واقعیت را پذیرفت همانطور که انسانها نیز میمیرند استراتژی نیز بعد از مدتی به علت تلاطمهای محیطی و پیشرفت تکنولوژی از بین میروند.
به سلامت استراتژی دیجیتال سازمان خود چه میزان اهمیت می دهید
چه میزان برای سلامت استراتژی دیجیتال سازمان خود اهمیت قائل هستید، آیا لازم نیست هر چند وقت یک باری استراتژی خود را به پزشکان سازمانی بسپارید و یک چکاپ کلی نسبت به برنامه استراتژی دیجیتال خود داشته باشید؟ هیچ شکی نیست که در چشمانداز مدرن سازمانی خود بخش بزرگی از استراتژی خود را به دیجیتالی شدن اختصاص داده باشید اما سؤال مهم این است که برای دیجیتالی شدن چه استراتژی را باید اتخاذ نمود و چگونه آن را در سازمان خود پیادهسازی نمود. چراکه استراتژی دیجیتال کسبوکار سازمانی شما یا بعضاً استراتژی تحول دیجیتال شما رویکرد جدیدی است که نیاز به اصل و قواعدی فرارتر از مدیریت استراتژی سنتی دارد و با چند ماتریس سوات و … نمیتوان از درستی استراتژی خود مطمئن شد برای استراتژی دیجیتال خود وقت بزارید چراکه شاه کلید موفقیت شما در تحول دیجیتال از استراتژی درست شما سرچشمه می گیرد.- ارسال شده توسط سامان اعظمی
- در 7 فوریه 2020
- 0 نظرات
- برچست ها: bcg, استراتژی دیجیتال, سازمان دیجیتال, مشاوران سرآمد
0 Comments