مراوده استراتژیک(Strategic Intervention) – بخش چهارم
مراوده استراتژیک(Strategic Intervention) – بخش چهارم
در ۳ نوشتار قبل گفتیم استراتژی ها در عمل شکست میخورد و نقش متخصصان HRM برای رفع این چالش، کمک به مراوده استراتژیک است.یعنی کاریکنیم: ۱. کارکناناستراتژی را بفهمند : نفوذ ذهنی استراتژی ۲. به آن باور داشته باشند: نفوذ قلبی استراتژی ۳. طبق آن عمل کنند: نفوذ عملی استراتژی قبلا نفوذ ذهنی استراتژی و نفوذ عملی استراتژی را توضیح دادیم. دراین بخشپایانی، مختصرا بر نفوذ قلبی استراتژی به معنای باور استراتژیک کارکنان تمرکز می کنیم. 🌹 باور ازخانواده ایمان است. نقل شده گروهی ازافراد برای بارش باران مشغول دعا کردن بودند. در میان این جماعت، فقط یک کودک خردسال با خودش چتر آورده بود ! چه زمانی استراتژی شرکت برای کارکنان باورپذیر می شود ؟ چه زمانی آنها واقعا و قلبا ایمان پیدا می کنند که این استراتژی، شرکت آنها را به سمت موفقیت رهنمون می سازد ؟ شاید باور به یک استراتژی، در منظر طرفداران رویکردهای توصیقی و تحویزی استراتژی متفاوت باشد 👇 بنا به بررسی ها و تحقیقات نگارنده، طرفداران مکتب تفکر، زمانی استراتژی شرکت خود را قلبا باور میکنند که معتقد باشند تیم کمیته راهبری که این استراتژی را تدوین نموده است، صلاحیت و مشروعیت کافی دارد. اما طرفداران مکتب تجویزی، زمانی استراتژی شرکت برایشان باورپذیر می شود که اولا : معتقد باشند مراحل گام به گام تدوین استراتژی بر اساس یکمدل مناسب طی شده است و ثانیا : معتقد باشند این استراتژی، منجر به نتایج ارزشمندی مثل سود و کسب سهم بازار بیشتر برایشان شده است. 🌹 شما در سازمانتان برای توسعه مراوده استراتژیک چه اقداماتی انجام داده اید ؟ !
تهیه و تنظیم: آقای دکتر امیرحسین صبورطینت/ مشاور ارشد حوزه مدیریت استراتژیک و مدیریت منابع انسانی
- ارسال شده توسط لیدا حیدری
- در 21 جولای 2018
- 0 نظرات
- برچست ها: HRM, SP, آموزش, دکتر امیر حسین صبور طینت, کسب و کار, مدیریت, مدیریت استراتژیک, مراوده استراتژیک, مشاوره
0 Comments