ابزارهای کاربردی برای بازاریابی مؤثر
ابزارهای کاربردی برای بازاریابی مؤثر
تبلیغ رسانهای
بازاریابی چریکی شما را قادر میسازد تا از برخی از بهترین ابزار بازاریابی کمهزینه، با تأثیر زیاد سود ببرید. پوشش رسانهای، اشاره ایست بر تائید ضمنی منبعی عینی و قابلاعتماد – چیزی که نمیتوانید با هر مقدار پولی که برای تبلیغات خرج کنید، آن را بخرید. بنابراین، از مزایای کامل فرصتها و امکانات برای ارتقاء خودتان از طریق تبلیغ رسانهای در بازاریابی بهره بگیرید؛ حتی یک فرد کاملاً ناشناخته هم میبایست قادر به انجام دستکم ۲۰ مصاحبه رسانهای در سال باشد. این رسانهها عبارتاند از رادیو، مطبوعات، رسانههای صرفاً اینترنتی مانند مجلات الکترونیکی ( e – zines) و حتی کمی هم تلویزیون. هم از جی و هم از شل، کر در رسانههای اصلی نقلقول شده است، ازجمله در نیویورکتایمز، کریستین ساینس مانیتور، بوستون گلوب، لسآنجلس تایمز و بسیاری از رسانههای کوچکتر. بهترین تبلیغ رسانهای به شکلی بسیار موفق صورت میگیرد. اعتبار به وجود میآورد، به بندسازی و در معرض دید قرار داشتن شما میافزاید، توجه رسانههای دیگر را جلب میکند، و محرک بسیاری از فروشهای مستقیم است. هر بازاریابی که بتواند هر چهار قاعده را تأمین کند، آشکارا یک برنده محسوب میشود. اما حتی اگر تنها چیزی که نصیبتان شود هم اولین قاعده – اعتبار – باشد، به انجامش میارزد. اگر همه آنچه به دست میآورید، یک نقلقول یکجملهای در نیویورکتایمز است، کیت تبلیغاتی شما دیگر میتواند قانونا اعلام کند که نیویورکتایمز شمارا یک منبع گزارشی ارزشمند یافته است. اما رسانهها برای شانه خالی کردن از این کار چه میکنند؟ هرچند دست یافتن به پوشش رسانهای بهشدت رقابتآمیز است، رسانه به گزارش و ماجرا نیاز دارد. خبرنگاران و مجریان (دستکم در ایالاتمتحده) قانون موظفاند که درصد معینی از برنامهریزیهای خدمات عمومی را در اختیار گذارند. رسانههای چاپی، باید برای قرار دادن فضایی برای تبلیغات، فضایی که به اخبار اختصاص دارد را پر کنند. پیشازاین در بازاریابی، درباره اینکه چگونه میتوانید رقیبان خود (یا همکاران در بخشهای دیگری از کشور با مشتریان، تأمینکنندگان و …) را وارد خبرهای تازه کرده و درجایی که رسانه با چند نفر دیگر در این حوزه مصاحبه و گفت میکند، با اشاره به اسامی آنها، به مشخص ساختن ایشان و جمعبندی گزارش خبری بپردازید. درصورتیکه هرکدام از شما چشمانداز متفاوتی را ارائه کند، همه شما باید از پوشش رسانه برخوردار شوید. اما این فقط یکی از راههای به دست آوردن منافع پوشش مطبوعاتی به شمار میرود. اگر شما یک نویسنده خوب بهحساب میآیید، نوشتن و منظور کردن مقالات خودتان را هم مدنظر داشته باشید یا حتی داشتن یک ستون معين. بسیاری از بازاریابان بهشدت موفق، چندین دسته از مقالات را جمعآوری کرده و به نام خود در دهها انتشارات و وبسایت مطرح میکنند. در اغلب موارد، تنها پاداش این است که در شرح منابع، توضیح دادهشده که آنها چه کسی هستند، چهکاری میتوانند برای مردم انجام دهند و چگونه میتوان با آنها تماس گرفت. بازاریابهای دیگر ترجیح میدهند که خودشان مقالات را وارد جریان درآمد کنند و در بازارهایی که راه مییابند، بسیار انتخابی عمل میکنند، اما دو دلار به ازای هر کلمه مقالهشان، به آنها پرداخت میشود. البته، معمولاً آنها شرح زندگی بسیار کوچکتری دارند و مشتریان علاقهمند میبایست رد آنها را پیدا کنند. ممکن است شما بخواهید این دو رویکرد را باهم ترکیب کنید، همان کاری که ما میکنیم. ما، برخی مقالات برای تجدید چاپ رایگان، با شرایطی معین در اختیارداریم؛ اما اگر مضمونی جدید برای یک نشریه تهیه کنیم، انتظار داریم که بابت آن پول بگیریم. اما گاهی، در معرض دید قرار گرفتن واقعاً بهصرفه است.شل برای نوشتن مقالهای که مارک جویز آن را در کتاب خود، فرمول عالی جای داد، پولی دریافت نکرد – اما طی یک سال از انتشار کتاب، او از چندین متقاضی، درخواست دریافت کرد، ازجمله یک درخواست در نوامبر سال 2008(سالها پس از انتشار کتاب) از جانب یکی از بزرگترین سازمانهای خیریه در بریتانیا. به چه صورت دیگری شل میتوانست آن نوع متقاضی درخشان را از آن سر دنیا جلب کند؟ و بدون آن مقاله، آیا مارک، اسم و اطلاعات مربوط به تماس ویراستار خود در Weily & Sons را در اختیار شل میگذاشت و آیا Weily، آن را منتشر میکرد؟- ارسال شده توسط Elham
- در 1 فوریه 2020
- 0 نظرات
- برچست ها: bcg, ابزار, بازاریابی, مشاوران سرآمد
0 Comments