مراوده استراتژیک(Strategic Intervention) – بخش دوم
مراوده استراتژیک(Strategic Intervention) – بخش دوم
درنوشتار قبل گفتیم استراتژی ها در عمل شکست میخورد و نقش متخصصان HRM برای رفع این چالش، کمک به مراوده استراتژیک است.یعنی کاریکنیم: ۱. کارکناناستراتژی را بفهمند : نفوذ ذهنی استراتژی ۲. به آن باور داشته باشند: نفوذ قلبی استراتژی ۳. طبق آن عمل کنند: نفوذ عملی استراتژی درایننوشتار، بر نفوذ ذهنی استراتژی تمرکزمی کنیم. نفوذ ذهنی استراتژی به معنای اگاهی استراتژیک است. اینبدین معناست که اولا : مدیران ارشد شرکت دارای تفکر استراتژیک باشند. ثانیا : مدیران و کارکنان شرکت؛ مطالب تئوری استراتژی را بدانند. درکمترین حالت اینکه، دوره های اموزشی آن را گذرانده باشند. ثالثا : کارکنان شرکت، چشمانداز وماموریت و اهداف و استراتژی های شرکت را بدانند و از آن اگاه باشند. شاید یکتمرین خیلی ساده را شنیده باشید : وارد سازمانیمیشوید و میپرسید ؟ ایا شما برنامه استراتژی دارید ؟ می گویند : بله. می پرسیم استراتژی شما چیست ؟ میگویند : در کتابخانه هست ! اجازه دهید برایتان بیاوریم مطالعه کنید ! می گوییم لازمنیست. لطفا هرکدام از شما مدیران بصورت جداگانه و در یک برگه A4 , فرازهای مهم استراتژی شرکت خود را یادداشت کنید. وقتی برگه ها را جمع می کنیم، هرکسی یک چیزی نوشته است ! این بدین معناست که شرکت مذکور نه تنها در اگاهی استراتژیک دچار ضعف است که اجماع استراتژیک نیز ندارد. بنابراین یکیاز ارکان مراوده استراتژیک تلاش برای ایجاد اگاهی و اجماع استراتژیک میان مدیران و کارکنان است که منحر به نفوذ ذهنی استراتژی میشود. در ۲ نوشتار آتی در خصوص : نفوذ قلبی استراتژی و نفوذ عملی استراتژی صحبتمی کنیم. ادامه دارد …. تهیه و تنظیم: آقای دکتر امیرحسین صبورطینت/ مدیر کسب و کار مدیریت استراتژیک و مدیریت منابع انسانی شرکت BCG- ارسال شده توسط لیدا حیدری
- در 10 جولای 2018
- 0 نظرات
- برچست ها: HRM, SP, دکتر امیرحسین صبور طینت, مدیریت استراتژیک
0 Comments