تحقیقات بازاریابی- بخش سوم: تحلیل مشتریان
تحقیقات بازاریابی- بخش سوم: تحلیل مشتریان
هدف از تحقیقات بازاریابی مرتبط با مشتریان، شناخت نیازهای مشتریان است. پژوهشهای بازاریابی به جمعآوری اطلاعات لازم از مشتری کمک میکند و داشتن بازاریابی مشتری محور را محقق میسازد. پژوهشهای بازاریابی علاوه بر آن که عملکرد یک سازمان در بازار را بررسی میکنند، توانایی سنجش اثربخشی نیروی فروش را هم به همراه دارند. چنین موضوعی محدوده فروش سازمان را مشخص میکند؛ و تمام اینها نقطهضعفهای سازمان درفروش را مشخص میکند؛ بدین ترتیب راهکارهای جایگزین توزیع و فروش مشخص خواهند شد. از سوی دیگر پژوهشهای بازاریابی به مطالعه و درک موقعیت فعلی برند کمک خواهد کرد. ارزش خاطره برند را مشخص خواهد کرد. امکانات توسعه برند را مشخص خواهد کرد. در نهایت مهمترین هدف آن سنجش وفاداری به برند است. این تحقیقات به تشخیص روشهایی جهت محبوب سازی و حفظ وفاداری مشتریان برند کمک خواهد کرد. در این حالت تحلیلهای مشتریان درک مناسبی از صنعت، نرخ رشد بازار و نرخ در حال تغییر سهم بازار برای کسبوکارها فراهم میآورند. از سوی دیگر شناسایی پویایی رفتار مشتریان اعم از رویگردانی آنها، وفاداری آنها به محصولات و همچنین کسب بینش کامل نسبت به محصولات، سبد بازار، ضمیمه نرخ، توالی خرید میتواند مکمل تحلیل رفتارهای مصرفکنندگان باشد.- ارسال شده توسط لیدا حیدری
- در 6 ژوئن 2018
- 0 نظرات
- برچست ها: بازاریابی مشتری محور, پژوهشهای بازاریابی, تحقیقات بازاریابی, تحلیل مشتریان
0 Comments